Umesto uskršnjih želja, uskršnji zadaci
Komunikacija i način rešavanja problema jedan je od većih problema u školi, boravku, parku…
Kako to vide Mravići?
KAKO U 50% SLUČAJEVA “REŠAVAMO” NAŠE PROBLEME?
Gađamo jedni druge olovkama, gumicama, sveskama, papučama.
Ako igramo fudbal gađamo drugo dete loptom najjače u glavu. Pljujemo, vređamo, čak psujemo
i na različitim jezicima, šutiramo, guramo, vučemo jedni druge za majicu, lepimo žvake u kosu…
ZBOG TOGA ŠTO RADIMO, OSEĆAMO SE:
Kao zlikovci, srećno jer izguramo svoje, zadovoljno jer smo ih pobedili, nasamarili.
Tužno, loše, jer znamo da to nije lepo ponašanje.
Loše zbog straha od kazne.
ŠTA NAS NATERA DA SE OVAKO PONAŠAMO?
Prevarila me je, izdala, zeznula, uvredio me, pobedio, nepravedno optužio,
iscepao mi je rad, stavio mi je lepak u ranac, namerno priča dok radim domaći, hoću da zaštitim druga…
Složili smo se da nam fale vrline da iskorenimo ove situacije.
Empatija: da razumemo drugare, njihova osećanja i situaciju.
Strpljivost i tolerancija: da ne ulazimo odmah u konflikt već da se prvo umirimo.
Odgovornost: da preuzmemo odgovornost za svoje postupke i razumemo naš udeo u konfliktu.
Hrabrost: da i kada se desi konflikt budemo dovoljno hrabri da kažemo istinu o nama, o drugima, o celom događaju, a i o našem ponašanju.
I ono što je neophodno da bismo nastavili dalje je LJUBAV I PRIHVATANJE.
Da smo različiti, ali da uz međusobno poštovanje možemo da izgradimo lepe, pristojne i iskrene odnose.
Jedini način da ovo uspe je da se svi ujedinimo: porodica, škola i boravak.
Da dosledno i svakodnevno ukazujemo deci na važnost drugarstva kroz
razgovore o tome koja nam je vrlina bila potrebna u kojoj situaciji i
predloge kako ćemo postupiti sledeći put.
Kroz proces preispitivanja i pronalaženja alternative učićemo vrline.
Dakle, umesto uskršnjih želja, imamo uskršnje zadatke – rad na vrlinama!
Empatija
Odgovornost
Hrabrost
Strpljenje
Tolerancija