ŠTA PODRAZUMEVA BORAVAK ŠKOLSKE DECE U MRAV JUNIOR CENTRU?
IZRADA DOMAĆIH ZADATAKA
Izrada domaćih zadataka uključuje obradu pređenog gradiva iz svih predmeta.
(fond časova 5 puta nedeljno)
JAVNI NASTUP USMENO ODGOVARANJE
Mnoga deca uspešno savladaju školsko gradivo ali im ne polazi za rukom da to što su naučila uspešno prezentuju. Pomoći detetu da uspešno izlaže naučeno je izuzetno važno i to je sposobnost koju ćemo razvijati u radu.
PISMENO ODGOVARANJE
Pismeno prezentovanje naučenog je jedna od sposobnosti koja krasi uspešnog đaka. Mogućnost da daš kratak odgovor na postavljeno pitanje je nešto što će odigrati glavnu ulogu na kratkim kontrolnim vežbama.
UČENJE STRANIH JEZIKA
ENGLESKI JEZIK
Čas engleskog jezika podrazumeva savladavanje pređenog gradiva. Usvajanje nepoznatih reči, fraza i izraza. Uvežbavanje pravilnog pisanja. Pomoć nastavnice engleskog obuhvata pojašnjenje svega što dete ne može da razume i savlada.
(fond časova 3 puta nedeljno)
ITALIJANSKI JEZIK
Čas „Uvod u italijanski“ osmišljen je tako da deca kroz igru i zabavu imaju svoj prvi kontakt sa italijanskim jezikom. Upoznavanje sa osnovama jezika kroz različite aktivnosti koje podstiču želju za znanjem razvijaju ljubav prema učenju stranih jezika. Kroz priču, crtež, pesmu deca će usvajati : Kako da se predstave, zahvale, imenuju članove porodice, nabroje životinje, namirnice…
(fond 1 čas nedeljno)
USPEŠNO UČENJE
METODE USPEŠNOG UČENJA
Kada pričamo o učenju pričamo o tome koliko smo zapamtili od svega onog što smo čuli ili pročitali. Takođe, razlikujemo ono što dugo ostaje u našem pamćenju od onog što se kratko zadržava. Naučićemo kako da olakšamo i skratimo proces učenja, kako da napravimo šemu, mapu uma, naučimo komplikovanu reč bez smisla.
(fond 4 časa nedeljno)
PREPREKE U UČENJU
Ako naiđemo na prepreku: čitanje, učenje i pamćenje nečeg što nismo sami odabrali i ne predstavlja našu sferu interesovanja, može biti teško. Onda mnogi pričaju o lošoj koncentraciji, o pažnji koja „luta“. Samo dete se oseća glupo i vreme provedeno u učenju postaje sve mučnije.
Problem je u tome da je izuzetno teško učiti ono za šta dete nema unutrašnju motivaciju (nešto što ih iskreno ne zanima). To je u redu. Nemaju problem, nemaju poremećaj, samo ih to ne zanima.
Ono što vidimo kao korisno jeste naučiti dete da uči dosadne sadržaje, a ono što vidimo kao izazov jeste učiniti bar deo tih sadržaja smislenim i interesantnim. Deo uloge pedagoga i jeste da razume zašto učenje „ne ide“, da razume prirodu deteta i nađe model i način da dete usvoji i te sadržaje.